Версия за печат

00087-2013-0065

BG-гр.София: 12 - Архитектурни и инженерни услуги; услуги по градоустройствено планиране и паркова архитектура, инженерно ориентирани научни и технически консултантски услуги; технически изпитвания и анализи

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОРЪЧКА
Директива 2004/18/EO

Услуги

РАЗДЕЛ I: ВЪЗЛАГАЩ ОРГАН

I.1) Наименование, адреси и място/места за контакт
Национален идентификационен No (ЕИК): 000696327

Столична община, ул. "Московска" №33, За: инж.Олга Томова, РБългария 1000, гр.София, Тел.: 02 9377246, E-mail: otomova@sofia.bg, Факс: 02 9377558

Място/места за контакт: Дирекция "Обществени поръчки и концесии", ул. "Париж" № 3

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган: www.sofia.bg.

Адрес на профила на купувача: www.sofia.bg.

Адреси и места за контакт, от които може да бъде получена допълнителна информация: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, от които могат да бъдат получени спецификации и допълнителни документи: На горепосочения адрес за контакти.

Адреси и места за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите/заявленията за участие:

Национален идентификационен No (ЕИК): 000696327

Столична община, ул. "Московска" № 33, За: Фронт офис, РБългария 1000, София, Тел.: 02 9377505, Факс: 02 9809866

Място/места за контакт: Фронт офис

I.2) Вид на възлагащия орган

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги

I.4) Възлагане на поръчка от името на други възлагащи органи

НЕ

РАЗДЕЛ ІІ: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

II.1) Описание
II.1.1) Заглавие на поръчката, предоставено от възлагащия орган/възложителя

„Съставяне на технически паспорти на съществуващи строежи, съгласно Наредба № 5 от 28.12.2006г. на МРРБ за технически паспорти на строежите”

II.1.2) Вид на поръчката и място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите
Услуги
Категория услуги: 12 (12 - Архитектурни и инженерни услуги; услуги по градоустройствено планиране и паркова архитектура, инженерно ориентирани научни и технически консултантски услуги; технически изпитвания и анализи)
Основна площадка или място на изпълнение на строителството, място на доставката или място на предоставяне на услугите:
гр.София
Код NUTS: BG411
II.1.3) Информация относно обществената поръчка, рамковото споразумение или динамичната система за покупки (ДСП)

Обявлението обхваща обществена поръчка

ІІ.1.5) Кратко описание на поръчката или покупката/ите

„Съставяне на технически паспорти на съществуващи строежи, съгласно Наредба № 5 от 28.12.2006г. на МРРБ за технически паспорти на строежите” се извършва след обследване на строежите за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията на чл.169, ал.1-3 от ЗУТ.

ІІ.1.6) Общ терминологичен речник (CPV)

71000000

Описание:

Архитектурни, строителни, инженерни и инспекционни услуги

ІІ.1.7) Поръчката попада в обхвата на Споразумението за държавни поръчки (GPA)

НЕ

II.1.8) Обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

II.1.9) Информация относно вариантите
Ще бъдат приемани варианти

НЕ

II.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем

Дейностите в обхвата на обекта на обществената поръчка е Консултантска услуга по чл.176а от ЗУТ за съставяне технически паспорти на съществуващи строежи и по чл.176в, ал.2 и ал.4 от ЗУТ за обследване на съществуващите строежи за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията на чл.169, ал.1-3.

II.2.2) Информация относно опциите
Опции

НЕ

II.2.3) Информация относно подновяванията
Тази поръчка подлежи на подновяване

НЕ

ІІ.3) Продължителност на поръчката или краен срок за изпълнение
Продължителност в месеци

24

РАЗДЕЛ ІІI: ПРАВНА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ

III.1) Условия във връзка с поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции

I. Гаранцията за участие в откритата процедура е в размер на 5000,00 /пет хиляди/ лева, представена в една от следните форми: -депозит на парична сума, внесена по сметка на Столична община Банка: Общинска банка, клон "Врабча"; IBAN: BG 72 SOMB 9130 33 33008301;BIC: SOMBBGSF на името на Столична община, дирекция "Финанси" или - банкова гаранция за срока на валидност на офертата /оригинал/ Валидността на гаранцията за участие е до срока на валидност на офертата на участника. Формата на гаранцията за участие се избира от участника. II. Гаранция за изпълнение на договора в размер на 2% от прогнозната стойност по договора за обществена поръчка без ДДС, представена преди подписването му, в една от следните форми, избрани от участника, определен за Изпълнител на поръчката: -парична сума, внесена по сметка на Столична община Банка: Общинска банка, клон "Врабча", IBAN: BG 72 SOMB 9130 33 33008301, BIC: SOMBBGSF на името на Столична община, дирекция "Финанси" или -банкова гаранция, издадена в полза на възложителя.

ІІІ.1.2) Основни финансови условия и начини на плащане и/или позоваване на разпоредбите, които ги уреждат

ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ превежда аванс в размер 10% от стойността за услугата на всеки договор за който е подписано двустранно споразумение в 30-дневен срок от подписването. Окончателно плащане-в 30-дневен срок след получаване на технически паспорт за съответния обект.

ІІІ.1.4) Други особени условия
Изпълнението на поръчката е предмет на особени условия

ДА

Описание на особените условия

Обстоятелства, наличието на които води до отстраняване на участниците: Наличие на обстоятелства по чл.47, ал.1, т.1 букви "а-д", т.2 и т.3, ал.2, т.1, , т.2а-който е виновен за неизпълнение на задължения по договор за обществена поръчка, т.3, т.4 и т.5 и ал.5, т.1 и т.2 от ЗОП. Непредставяне на документи по чл. 56 от ЗОП, освен ако това не бъде отстранено при условията на чл.68, ал.8 и ал.9 от ЗОП. Участник се отстранява от процедурата и когато не отговаря на минималните изисквания и изисквания на Възложителя, посочени в обявлението и Документацията за участие.

ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Лично състояние на икономическите оператори, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

В процедурата може да участва всяко българско или чуждестранно физическо или юридическо лице, както и техни обединения. Участниците в процедурата трябва да представят: копие на документа за регистрация или единен идентификационен код, съгласно чл.23 от Закона за търговския регистър, когато участникът е юридическо лице или едноличен търговец, а когато е физическо лице – копие от документ за самоличност. Когато участникът в процедурата е чуждестранно физическо или юридическо лице документът се представя в официален превод. Когато не е представен единен идентификационен код, съгласно чл. 23 от Закона за търговския регистър, участниците са длъжни да представят удостоверение за актуално състояние – оригинал или нотариално заверено копие, издадено не повече от 1 месец преди датата на отваряне на офертите. Чуждестранните юридически лица трябва да приложат в официален превод еквивалентен документ на съдебен или административен орган от държавата, в която са установени, който изрично съдържа информация за законният/те представител/и на участника. Забележка: Когато участникът в процедурата е обединение, което не е юридическо лице Документът се представя за всяко физическо или юридическо лице в обединението.Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, към офертата се представя и оригинал или нотариално заверено копие на документа, с който е създадено обединението. С този документ следва по безусловен начин да се удостовери, че участниците в обединението поемат солидарна отговорност за участието в обществената поръчка и за периода на изпълнение на договора. В споразумението за обединение трябва да бъде определено и посочено разпределението на дейностите между членовете при изпълнението на обществената поръчка, с което Участникът следва да съобрази представянето на документите по чл.56, ал.3 от ЗОП. Като минимум споразумението задължително трябва да съдържа клаузи, които да гарантират, че: 1.всички членове на обединението са отговорни, заедно и поотделно за изпълнението на целия договора; 2. всички членове на обединението са задължени да останат в него за целия период на изпълнение на договора. Участниците в обединението трябва да определят (упълномощават) едно лице, което да представлява обединението пред трети лица, по време на изпълнение на поръчката. В споразумението те трябва да определят и наименованието на участника. Не се допускат никакви промени в състава на обединението след подаването на офертата. Когато участникът в процедурата е обединение, което не е юридическо лице: 1. Документите по ал.1, т.1 и 6 на чл. 56 от ЗОП се представят за всяко физическо или юридическо лице, включено в обединението 2. документите по ал.1, т. 4 и 5 на чл. 56 от ЗОП се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието за подбор по чл.25, ал.2,т.6 и ал.8 от ЗОП. Когато за изпълнение на поръчката участниците ще ползват подизпълнители те трябва да представят в офертата си информация за подизпълнителите, която съдържа: 1.Декларация за подизпълнителите, които ще участват при изпълнението на поръчката; 2.декларация от всеки от подизпълнителите относно съгласие за участието му в изпълнение на поръчката Всеки подизпълнител трябва да представи документите по т. 21 настоящата документация, а изискванията към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие.

ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията

2. За доказване на икономическото и финансовото си състояние участниците представят следните документи: 2.1. копие от отчетите за приходите и разходите за последните 3 (три) години (2010, 2011 и 2012 г.) или еквивалент, съгласно националните счетоводни стандарти в съответното законодателство по регистрация на Участника, когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която участникът е установен. За чуждестранни физически или юридически лица, документите трябва да бъдат преведени на български език; Когато участникът е физическо лице се представя документ за дохода по смисъла на ЗДДФЛ или съответния национален закон за последните три години. Представянето на отчети за приходите и разходите не се изисква, когато същите са публикувани в Търговския регистър на Агенцията по вписванията. 2.2. справка по Образец № 8 за оборота от реализираните приходи сходни на предмета на настоящата процедура, а именно: от изготвяне на обследвания с оценка на техническите характеристики и технически паспорти за последните 3 (три) години (2010, 2011 и 2012 г.) в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си. 2.3. копие от застраховка „Професионална отговорност”, съгласно чл.171, ал.1 и ал.2 от ЗУТ. В случай, че участникът в процедурата е обединение документите по т.2.1 се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с критериите за подбор. В случай, че участникът в процедурата ползва подизпълнители документите по т.2 се представят от всеки от подизпълнителите, а изискванията към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие. Когато по обективни причини участникът не може да представи исканите от възложителя документи по т.2.1, той може да докаже икономическото и финансовото си състояние с всеки друг документ, който Възложителят приеме за подходящ.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

1.Участникът в процедурата трябва да отговаря на следните изисквания за икономическо и финансово състояние: 1.1. Да има оборот от реализирани приходи от изготвяни обследвания с оценка на техническите характеристики и технически паспорти - минимум 500000(петстотин хиляди)лв. общо за последните 3(три) години (2010, 2011 и 2012г.) в зависимост от датата , на която Участникът е учреден или е започнал дейността си. 1.2. да има валидна застраховка „професионална отговорност”, съгласно чл.171, ал.1 и ал.2 от ЗУТ

ІІІ.2.3) Технически възможности
Информация и формалности, които са необходими за оценяване дали са изпълнени изискванията:

2. За доказване на технически възможности и квалификация участниците представят следните документи: 2.1. За доказване на опита по т.1.1 за извършването на Консултантска услуга по чл.166 от Закона за устройство на територията /ЗУТ/ за изготвяне на технически паспорти през последните 3 години, да представи: списък по Образец № 9 на основните договори (с посочени стойност, дата и възложител) за обследванe с оценка на техническите характеристики и технически паспорти изпълнени през последните 3 години, считано до датата, определена като краен срок за представяне на оферти. За посочените в списъка договори да се приложат минимум 5 референции от Възложителите за добро изпълнение или копия на приемо-предавателни протоколи за резултатите от обследването. 2.2. За доказване на изпълнението на т.1.2 се представя: 2.2.1.Копие на валидно удостоверение съгласно чл.167 от ЗУТ за извършване на консултантски услуги по чл.166 от ЗУТ, включително списък на лицата посочени в чл.176в, ал.2 от ЗУТ или съответно Списък, съгласно Образец № 10 на целия проектантски колектив от различни специалности с пълна проектантска правоспособност, включително лицата по чл.176в, ал.3 от ЗУТ с приложени копия на дипломи и на документи удостоверяващи пълна проектантска правоспособност на проектантския колектив, включително технически контрол по част „Конструктивна”. Да се приложи доказателство за ангажираността на съответния специалист за изпълнение на обществената поръчка (копие от трудова/осигурителна книжка, декларация за съгласие и др.). Когато Участникът няма сключен договор с член на екипа, задължително трябва да представи подписана от съответното лице декларация, че е съгласен да участва в екипа и е запознат с условията на процедурата и изискванията за изпълнение на поръчката-Образец № 10а. 2.2.2. Копие на валидно удостоверение за вписване в публичния регистър на АУЕР, съгласно чл.23а, ал.1 от ЗЕЕ. 2.3. За доказване на правоспособните лица по т.1.3, участващи в екипа от физически лица, чрез които участникът упражнява консултантска дейност по обследване и изготвяне на технически паспорти представя: списък, съгласно Образец №10 на правоспособните физически лица, включително лицата по чл.176в, ал.2 от ЗУТ чрез които консултантът упражнява дейностите по обследване и изготвяне на технически паспорти, съдържащ името и специалността на всеки член от екипа. Прилагат се копия на дипломи за професионална квалификация. За всеки член от екипа, който не е включен в основния или разширен списък от специалисти, да се приложи доказателство за ангажираността на съответния специалист за изпълнение на обществената поръчка(копие от трудова /осигурителна книжка, декларация за съгласие и др.) Когато участникът няма сключен договор с член на екипа, задължително трябва да представи подписана от съответното лице декларация, че е съгласен да участва в екипа и е запознат с условията на процедурата и изискванията за изпълнение на поръчката- Образец № 10а. Прилагат се Удостоверения за технически контрол по част „конструктивна” на лицата, които изготвят конструктивно обследване на строежите и удостоверения за пълна проектантска правоспособност на лицата от различни специалности за оценка на останалите характеристики на строежите по чл.169, ал.1-3 от Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране. 3. В случай, че участникът в процедурата е обединение, което не е юридическо лице документите по т.2.1 и т.2.3 се представят само за участниците, чрез които обединението доказва съответствието си с изискванията за подбор. Когато участникът в процедурата предвижда участие на подизпълнители документите по т.2 се представят от всеки от подизпълнителит, а изискванията към тях се прилагат съобразно вида и дела на тяхното участие.

Изисквано минимално/ни ниво/а:

1. Участник в процедурата трябва да отговаря на следните изисквания за технически възможности и квалификация: 1.1. Да има опит в извършването на консултантска услуга по чл.166 от ЗУТ от изготвяне обследвания с оценка на техническите характеристики и технически паспорти: за последните 3 години, считано до датата, определена като краен срок за представяне на офертите както следва: - Да е изпълнил не по-малко от 5 договори за минимум 5 /пет/обекта от изготвени обследвания с оценка на техническите характеристики и технически паспорти. 1.2. Участниците трябва да притежават: 1.2.1. Валидно Удостоверение съгласно чл.167 от ЗУТ за извършване на консултантски услуги по чл.166 от ЗУТ, като в екипа си следва да включва лицата, посочени в чл.176в, ал.2 от ЗУТ или проектантски колектив от различни специалности с пълна проектантска правоспособност включително лицата по чл.176в, ал.3 от ЗУТ. 1.2.2. Валидно Удостоверение за вписване в публичния регистър на Агенцията за устойчиво енергийно развитие, съгласно чл.23а, ал.1 от ЗЕЕ. 1.3. Задължителен минимален състав на екипа от физически лица, чрез които консултантът упражнява дейност обследване и съставяне на технически паспорти на съществуващи строежи, по специалности: 1. архитектура - минимум 1 архитект; 2.промишлено и гражданско строителство, технология и механизация на строителството или строителство на сгради и съоръжения- минимум 3 строителни инженери; 3.топлотехника (отопление, вентилация и климатизация) – минимум 2 инженери; 4. специалности, въз основа на които се придобива квалификация електроинженер-3; 5.водоснабдяване и канализация, хидротехническо строителство, хидромелиоративно строителство или хидроенергийно строителство-минимум 3инженери, в т.ч.: 5.1. водоснабдяване и канализация-2; 5.2. хидротехническо, хидромелиоративно или хидроенергийно строителство-1; 6. транспортно строителство-пътно строителство, железопътно строителство или строителство на транспортни съоръжения-минимум 5инженери, в т.ч.: 6.1.пътно строителство-2; 6.2.железопътно строителство -1; 6.3.конструкции-2; 7. специалностите, въз основа на които се придобива квалификация инженер в областта на телекомуникациите-1; 8.специалностите, въз основа на които се придобива квалификация технолог в областта на производствените процеси-1; 9.специалностите, свързани със санитарно-хигиенните изисквания към строежите (лекари, инженери, архитекти и др.)-1; 10.пожарна и аварийна безопасност или друга специалност, осигуряваща квалификация в областта на противопожарните строително-технически норми-1; 11.специалностите, въз основа на които се придобива квалификация инженер геодезист-1; 12.специалностите, въз основа на които се придобива квалификация инженер- геолог или хидрогеолог-1; 13.ландшафна архитектура, паркоустройство -1;

ІІІ.3) Специфични условия за поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Информация относно определена професия
Изпълнението на услугата е ограничено до определена професия

ДА

Позоваване на приложимата законова, подзаконова или административна разпоредба

ЗУТ, ЗКИАИП; ЗЕЕ;

ІІІ.3.2) Персонал, който отговаря за изпълнението на услугата
Юридическите лица трябва да посочат имената и професионалната квалификация на персонала, който отговаря за изпълнението на услугата

ДА

РАЗДЕЛ ІV: ПРОЦЕДУРА

ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура

Открита

ІV.2) Критерии за възлагане
ІV.2.1) Критерии за възлагане
Икономически най-изгодна оферта с оглед на:
Посочените по-долу критерии:
Показател: Предлагана цена за обследване; тежест: 70
Показател: Предлагана цена за технически паспорт; тежест: 25
Показател: Срок за изпълнение; тежест: 5
ІV.2.2) Информация относно електронен търг
Ще се използва електронен търг

НЕ

ІV.3) Административна информация
ІV.3.2) Предишни публикации относно същата поръчка

НЕ

ІV.3.3) Условия за получаване на спецификации и допълнителни документи или на описателен документ
Срок за получаване на искания за документи или за достъп до документи
10.06.2013 г.  Час: 16:00
Платими документи

ДА

Цена: 6 BGN
Условия и начин на плащане

Желаещите да закупят документация за участие в процедурата за възлагане на обществената поръчка могат да направят това в Столична Община всеки работен ден на ул. "Париж" № 3, стая № 1 след заплащането й в касата на ул. "Париж" № 3, етаж 2, стая № 201. Касата е с приемно време от понеделник до четвъртък от 10.00 ч до 12.00 ч и от 14.00 ч до 16.00 ч, а петък и последния ден от месеца от 10.00 ч до 12.00ч. или по банков път по Сметка в лева: IBAN: BG 81 SOMB 9130 31 33008301 BIC код на SOMB BG SF Име на банка: Общинска банка, клон "Врабча", ул."Врабча"№6 От датата на публикуване на обявлението в електронен вид на сайта на АОП ще бъде предоставен достъп до документацията за участие в процедурата на адрес www.sofiа.bg- в профила на купувача.

ІV.3.4) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие
20.06.2013 г.  Час: 16:00
IV.3.6) Език/езици, на който/които могат да бъдат изготвени офертите или заявленията за участие

Всеки от официалните езици на ЕС

български

IV.3.7) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата
Продължителност в месеци

180

IV.3.8) Условия за отваряне на офертите
Дата: 21.06.2013 г.  Час: 14:00
Място

ул. "Париж" № 3

Лица, които са упълномощени да присъстват при отварянето на офертите

Могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масова информация и на юридически лица с нестопанска цел. Датата, часа и мястото на отваряне и оповестяване на ценовите оферти, ще бъде обявена на интернет страницата на Столична община- www.sofia.bg Профил на купувача, един ден преди тяхното отваряне.

РАЗДЕЛ VI: ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ

VI.1) Информация относно периодичното възлагане
Това представлява периодично пвтаряща се поръчка

ДА

Прогнозни срокове за публикуването на следващи обявления:

след 24месеца

VI.2) Информация относно средства от Европейския съюз
Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС

НЕ

VI.3) Допълнителна информация

Възможно е да се въложи чрез процедура на договаряне без обявление, повторение на услугата от същия изпълнител при условията на чл.90, ал.1, т.9 от ЗОП. I. Оценка по финансов показател „предлагана цена” А - до 95 т. При подготовка на офертата, участниците в откритата процедура формират цената както следва:1.Цена за обследване на строежи А1- до 70точки , в т.ч.: 1.а.Конструктивно обследване на съществуващи жилищни и обществени сградиА1.1-до 8т.1.б.Енергийно обследване на съществуващи жилищни и обществени сградиА1.2-до 8т. 1.в.Обследване на съществуващи линейни обекти и съоръжения към тях на инженерната инфраструктураА1.3 - до 8т.1.г. Обследване на други съществуващи обекти на инженерната инфраструктура А1.4– до 7т.1.д. Обследване на съществуващи пътни обекти на транспортната инфраструктураА1.5 – до 8т.1.е. Обследване на съоръжения на транспортна инфраструктура (мостове, надлези, подлези и др.)А1.6 – до 8точки;1.ж.Обследване на съществуващи малки язовири на Дирекция „Общински земи, гори, водни обекти и околна среда”, съгласно Наредба № 13/29.01.2004г на МРРБ А1.7–до7точки1.з. Енергийно обследване на жилищни и обществени сгради след извършване на ЕСМ А1.8- до 8 точки;1.и. Проверка за енергийната ефективност на водогрейни котли съгласно Наредба № РД-16-932/28.10.2009г. на МИЕТ А1.9- до 8 точки; 2. Цена за съставяне на технически паспорти А2– до 25точки в т.ч.: 2.а. Цена за съставяне на технически паспорти на съществуващи строежи, съгласно Наредба №5 за техническите паспорти на строежи от 28.12.2006 г. на МРРБ А2.1– до 15точки;2.б. Цена за актуализация на технически паспорти на съществуващи строежи, съгласно Наредба №5 за техническите паспорти на строежи от 28.12.2006 г. на МРРБ А2.2– до 10точки II. Оценка по показател „Срок за изпълнение” (B)– до 5 точки, в т.ч.: Срок за обследване и изготвяне технически паспорти на съществуващи обекти (В) за всеки конкретен обект – до 5 точки.

VI.4) Процедури по обжалване
VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, РБългария 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

Интернет адрес: http://www.cpc.bg.

VI.4.2) Подаване на жалби

Съгласно чл.120, ал.5, т.1 и ал.6 от ЗОП.

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление

10.05.2013 г. 

ПРИЛОЖЕНИЕ Б: ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИТЕ ПОЗИЦИИ